چند طنز که میتوان در مهمانی ها گفت

ادبیّات طنز تاریخ فرهنگ اجتماعی

              

چند طنزیکه در مهمانی ها میتوان گفت ( مجلسی)   :بازهم از ملاّ –   ملاّ اززیر درخت گردو رد میشد و گردوی بزرگی از شاخه جدا شده به سرش خورد و از بخت او بقدری درشت بود که خون بیرون زده دردشدیدی ایجادکرد ودر اثرآن ملآ از هوش رفت مردم ده ریختند بر سرش مرحم گذاشته اورا بهوش آوردند . همینکه بهوش آمد دست دعا به آسمان برداشته گفت خدایا از اینهمه محبّت تو تشکّر میکنم ... و اینکاررا مرتبّاً انجام میداد مردم گفتند شکر گزاری خوب وواجب است ولی  وقتی گردوی به آن درشتی به کلّه ات خورده که خون بیرون زده چه چیز را شکر می کنی؟ بازهم ملاّ رو به آسمان کرده به شکرگزاری پرداخت . مدّتها گذشت و مردم می دیدند که او تا موضوع افتادن گردو پیش می آید شکر گزاری راشروع میکند. کنجکاوی مردم را تحریک میکرد که علّت را بگوید بالا خره ملّا راضی شد وقتی مردم جمع شدند روی یک بلندی رفته علّت را بگوید . وقتی همه جمع شدند گفت : نه تنها من بلکه همه با ید شکر کنند که خداوند هندوانه را بجای گردو بالای درخت نبرد و اگر برده بود و آن هندوانه سرمن  می افتاد اکنون دراین دنیا نبودم .شما هم همینطور.

طنز دوّم: نصف شب بخانة مرد تنبلی دزد آمده بود . همسرش او را از خواب بیدارکرده گفت بلند شو در اطاق مجاور دزد ها دارند اثاث خانه را جمع میکنند . مرد تنبل غلطی زده گفت : اگر فکر کردی من در جمع آوری اثاث بآنها کمک میکنم اششتباه کرده ای من آنقدر خسته ام که فلقط باید بخوابم .

طنز سوّمّ : به این آگهی استخدام در یک باغ وحش توجّه فرمایید :به چند نفر که متخصٌّ کار در ارتفاع هستند برای مسواک زدن دندان زرافه ها احتیاج داریم .

طنز چهارم: مشتری به هندوانه فروش :تو که گفتی هندوانه هایت به شرط چاقوست . اینکه بمن فروختی تویش سفید است . هندوانه فروش : من دروغ نگفتم . اشتباه ازشما بود که راجع به جز ییات سؤال نکردید. منظور من این بود که این هندوانه ها بقدری افتضاح است که ممکن است بعد از فروش باخریداردعوایمان شده کارمان به چاقو کشی بکشد .

 

cyrusamirmansouri@yahoo.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:,ساعت12:28توسط سیروس امیرمنصوری | |